whilizias

Detta är Kennel Whilizias valpblogg. Vi föder upp Irish Softcoated Wheaten Terrier och vi strävar efter att få fram sunda, mentalt bra och rastypiska wheaten terrier.

Lite bilder och 10 år som uppfödare

Publicerad 2010-11-28 20:54:09 i Allmänt



Grattis till A-kullen som idag fyller 10 år, och lika länge har jag varit uppfödare, tänk att det redan passerat 10 år, känns nästan som det var igår.
Valparna i P-kullen mår bra och lever rövare, det är verkligen fart och fläkt nu, när vi öppnar dörren ut till hagen riktigt kastar de sig ut, det är så kul att vara ute och alla gör ifrån sig när de kommer ut, så de gör "det" helst ute om de får möjlighet. Men de blir snabbt frusna, men ändå är det svårt att få in dem, man får lura dem genom att kasta liter foder på golvet inne, då kommer de snabbt in för att inte bli utan matkulorna :-)

Tråkigt nog har det visat sig att den gula tiken som jag tänkt behålla också får underbett, så jag vet inte riktigt hur jag tänker göra nu, men det som är helt klart är att den Gula och Röda finns kvar att tinga, ingen av dem kommer kunna hävda sig i utställningsringen p.g.a bettfel, vilket är jättetråkigt, för de är exteriört välbyggda och supertrevliga, men ibland blir det inte alltid helt som man tänkt sig :-(  Dessa två med underbett säljs med prisavdrag på 1000 kr
Sen har vi ju den Lila tiken och den Gröna hanen, dessa avvaktar jag lite med till dess de andra två tikarna hittat egna hem, så får vi se hur det utvecklar sig, de har iaf. inte unerbett ;-)

tele: 0585-44497, E-post: [email protected], Hemsida: http://www.123minsida.se/WHILIZIAS

Eva-Lena


Nästan hela gänget :-)




Röd

Gul











Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva-Lena Jensen

Kennel Whilizias ligger i Hasselfors i Örebro län. Vårt mål är att föda upp rastypiska Irish Softcoated Wheaten Terrier som är sunda i kropp och knopp.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela