whilizias

Detta är Kennel Whilizias valpblogg. Vi föder upp Irish Softcoated Wheaten Terrier och vi strävar efter att få fram sunda, mentalt bra och rastypiska wheaten terrier.

S-kull

Publicerad 2011-12-19 01:53:25 i Allmänt

Nu har Ella och Joppe blivit föräldrar till 6 valpar, 1 hane och 5 tikar. Valparna var alla stora och också ganska jämna i storleken, inte undra på att Ella var så pass rund om magen =) Det var trevligt att det blev övervägande tikar. Ella och bäbisarna mår bra, men Ella är väldigt trött, det blev ganska långdraget ibland.

Valp 1: en tik, föddes 01.45, 365g  =)
valp 2: en hane, föddes 3.26, 320g han tog tid på sig, kom med rumpan först.
valp 3: en tik, föddes 5.15, 338g, denna tik kom också med rumpan först.
valp 4: en tik, föddes 5.37, 348g
valp 5: en tik, föddes 6.26, 348g. (som jag först misstog för en hane)
valp 6: en tik, föddes 6,45, 346g

(tillägg, jag var nog trött i morse och trodde att ena hanen var en tik, så fördelningen är annan än jag först skrev, underbara Ella, jag önskade mig ju tikar och max 1 hane eftersom R-kullen bara består av hanar, så statistiken blev så jämn den kunde totalt 10 valpar, 5 hanar och 5 tikar)








/Eva-Lena
0585-44497 [email protected]

http://www.123minsida.se/WHILIZIAS















Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva-Lena Jensen

Kennel Whilizias ligger i Hasselfors i Örebro län. Vårt mål är att föda upp rastypiska Irish Softcoated Wheaten Terrier som är sunda i kropp och knopp.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela