whilizias

Detta är Kennel Whilizias valpblogg. Vi föder upp Irish Softcoated Wheaten Terrier och vi strävar efter att få fram sunda, mentalt bra och rastypiska wheaten terrier.

Veterinärbesök och Royal Canin

Publicerad 2010-05-21 13:29:44 i Allmänt



Idag har vi varit och besiktat valparna, alla var friska och utan anmärkning. Tyvärr så glömde jag kameran, så det blir inga bilder.

Det har blivit problem med foderleverantören Royal Canin
För mer än fyra veckor sedan beställde jag "valpväskorna" (2 kg. foder, information om fodret, filt, rabattcheck i en väska), RC lovade att väskorna skulle komma innan leverans.
I onsdags började jag bli lite fundersam över var de var, så jag ringde, och fick då veta att de hållt på beställningen för att rabattcheckarna var slut, men blev lovad att väskorna skulle finnas på posten senast fredag, normalt får man väskorna hemkörda. Så de skulle skicka paketet med väskorna och maten och en liten kompensation för att det blivit försenat.
Idag (fredag) fick jag sms om att jag får inga väskor innan måndag. Så jag vet inte hur jag ska lösa detta, jag får nog helt enkelt skicka med lite mat i en plastpåse, känns inte särkilt trevligt men vad gör man.
RC har iaf. lovat att sedan skicka ut maten och väskor till de enskilda köparna som bor i sverige (hade ju varit enklare att skicka rabattcheckarna i efterhand).
Det hör ju liksom till att ha väskorna, där man stoppar ner alla papper, fäll, foder och leksak, nu får det bli en ICA kasse, känns inte särskilt seriöst :-(
Idag kom det en postbuss med ett paket från RC, jag trodde naturligtvis att det blivit någon missuppfattning och att det var väskorna, men det som kom var kompensationen (ryggsäck och föstahjälpen kit) för förseningen, helt otroligt, kunde de få hit den i tid, så kunde de ju få hit själva beställningen som var gjord för nästan 5 veckor sedan i tid också. Dålig service! GGRRRR!




Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva-Lena Jensen

Kennel Whilizias ligger i Hasselfors i Örebro län. Vårt mål är att föda upp rastypiska Irish Softcoated Wheaten Terrier som är sunda i kropp och knopp.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela